Hangi Ders Nasıl Çalışılır

26.12.2012 2604

MATEMATİK

NASIL ÇALIŞMALIYIZ ?

Matematik  bilgileri öğrenilirken anlamlı kılınmalıdır. Bunu yapabilmek için de bilgiler  nedenleriyle birlikte öğrenilmelidir.

Öğrenim sırasında birey kendi  kısaltmalarıyla, kendi yöntemleriyle notlar tutmalıdır.

Birey çok soru  çözerek bilgileri kullanma becerisi kazanmalıdır.

Yeni bilgiler  öğrenilirken eski bilgiler kısaca tekrar edilmelidir.

Sınav yaklaştıkça  genel tekrarlar yapılmalıdır.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?

Sorular dikkatli okunmalı ve tüm veriler kullanılmalıdır.

Soru çözülürken herhangi bir aşamadaki sonuç yanıt olarak alınmamalı,  işlem sonuna kadar yapılmalıdır

Sınav anında telaşı önlemek için öğrenci  kendisine kolay gelen sorulardan başlamalıdır.

 

GEOMETRİ

NASIL ÇALIŞMALIYIZ ?

Önce bilgi eksikliği  tamamlanmalıdır. Konuyla ilgili tanımlar ve kurallar öğrenilmelidir.

Bol  soru çözülürken hız ve pratik arttırılmalıdır.

Geometri dersi çalışırken  öğrenci sabırlı olmalıdır.

Geometri dersindeki örnekler basitten zora  doğru çözülmelidir.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ  ?

Problemin içindeki küçük özelliklere dikkat edilmelidir.

Sorunun çözümünü kolaylaştırmak için ilgili bütün veriler şekil üzerinde  gösterilmelidir.

Sorudaki bütün veriler kullanılmalıdır.

Geometri sorusuyla ilgili tüm veriler şekil üzerinde işaretlenmemişse  cevap da ortada demektir. Bu nedenle şekil dikkatle incelenmelidir.

FİZİK

NASIL ÇALIŞMALIYIZ  ?

Öğrenci önce dersi derste dikkatlice dinlemeli, dersten sonra  tekrar yapmalı sonra da soru çözmeye geçmelidir.

Fizik dersi üç doğruya  hitap ettiği için öğrenci çalışırken görme, duyma ve dokunma duyularından en az  ikisini kullanmalıdır.

Öğrenci konunun detaylarını çalışmadan önce,  konunun ana başlıklarını ve alt başlıklarını kavramalıdır.

Öğrenci dersi  iyi dinlemeli ve devamsızlık yapmamalıdır.

Öğrenci sabırlı olmalıdır. Konu işlendikten sonra sorular hemen yapılamayabilir. Bu nedenle verilen test ve ödevler mutlaka yapılmalıdır.

Öğrenci doğru bilgiyi edinmeye ve bu doğru  bilgiyi doğru bir ekilde gözlemleyerek yorumlamaya çalışmalıdır.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?

Soruyu çözmeden önce metin  çok iyi okunup anlaşılmalıdır. Soru anlaşıldıktan sonra çözüme geçilmelidir.

Verilenler bir kenara yazılmalı ve gerekirse şekil çizilmelidir. Daha  sonra uygun formül ve bilgileri kullanarak dikkatlice soru çözülmelidir.

Soruda verilen olay mümkün olduğunca yaşanmalı (hayal edilmeli), bu da  uygun bir şekilde desteklenerek çözüm şekli belirlenmeli ve çözüme gidilmelidir.

Öğrenci, soruları daha önceki sorulara benzeterek çözmeye çalışmamalı,  onun yerine sorunun ilgili olduğ konu hakkındaki bilgilerini yorumlamalıdır.

Soru çözerken yaşanan başarısızlık öğrenciyi yıldırmamalı, öğrenci soru  çözmeye devam etmelidir.

KİMYA

NASIL  ÇALIŞMALIYIZ ?

Kavramlar iyi anlaşılmalıdır. Bir kavram veya bilgi  tam öğrenilmeden kesinlikle bir başkasına geçilmemelidir.

Anlaşılmayan  konular öğretmene hemen sorulmalıdır. Daha sonra bu konularla ilgili soru  çözülmelidir.

Zorlandığınız tüm konuları iyice öğrendikten sonra problem  çözmeye geçiniz.

Kimya konuları ezberlenmemelidir. İşlenen konular  anında somut örneklerle açıklanmalıdır.

Öğrenci işlenmiş konuları  örneklerle açıklayabilmelidir. Bunu yapabilmek için de konuları örneklerle  çalışmalıdır.

Soruların genelde sayısal ağırlıklı değil de yorum  ağırlıklı olduğunu unutmamalıdır.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ  ?

Sorunun köküne dikkat edilmeli (….olabilir, ……kesinlikle  doğrudur, ……oda koşulunda, ………….normal koşul gibi.)

Bütün  kelimeler üzerinde durulmalı, tüm veriler kullanılmalıdır.

Önce soru  kökü okunmalıdır. Daha sonra soru köküyle ilgili bölüm okunmalıdır.

BİYOLOJİ

NASIL ÇALIŞMALIYIZ ?

Biyoloji öğretmen rehberliğinde çalışılması gereken bir derstir. Bu  nedenle ders derste öğrenilmelidir. Öğrenci dersi dikkatle dinlemeli ve gerekli  notları almalıdır.

Aynı gün tekrar yapmalıdır. Testler verildiği günde  çözülmelidir.

Bu ders, şekil ve şemalarla çalışılmalıdır. Çalışırken  özet çıkarılmalı, terimler unutulmamalıdır.

Resim olmadan bir konunun  anlatılması ne kadar zorsa anlaşılması da o kadar zordur. Bu nedenle anlamayı  kolaylaştırmak için resimlerle çalışılmalıdır

Bilgilerin kalıcılığını  arttırmak için konularla ilgili yapılmış deneyleri okumak da faydalıdır.

Öğrenci konuyu iyice anladığına inandığı zaman bu konuyu pekiştirmek  için sorulara yönelmelidir.

Biyoloji konuları birbiriyle bağlantılı  konulardır. Bir konu iyice anlaşılmadan yeni bir konuya geçilmemelidir.

Biyoloji soruları birgiyle birlikte yorum da gerektirdiğinden bol soru  çözülerek yorum yeteneği kazanılmalıdır.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ  ?

Biyoloji sorusu çözülürken önce soru cümlesi, daha sonra anlatım  metni okunmalıdır. Böylece zaman kaybedilmemiş olur.

Sorularda anahtar  kelime aranmalıdır. Anahtar kelime sorunun çözümünde ayırt edici nitelikte olan  kelimedir.

Sorular çözülürken sadece bir konu düşünülmemeli, konular  arasında bağıntılar kurularak sorular çözülmelidir.

TÜRKÇE

NASIL ÇALIŞMALIYIZ  ?

Türkçe sorularının % 68'i anlam, %34'i bilgiyi yorumlama  sorularıdır. Bu nedenle öğrenci bol kitap okumalı ve gazete dergi makalelerini  yorumlamalıdır.

Bol soru çözmelidir. Soru çözme işi zevkli bir uğraş  haline getirilmelidir.

Yeni öğrenilen konularla ilgili testler bir gün  sonra mutlaka çözülmelidir. Öğrenci konuyu gerçekten öğrenip öğrenmediğini ancak  o zaman görebilir.

Sınav gününe kadar her gün , bir ders seansında 20  soruyu geçmemek koşulu ile paragraf soruları çözülmelidir.

Paragraf  soruları çözülürken, doğru cevap göz önünde bulundurularak, yapılan yanlışın  neden yapıldığı araştırılmalıdır.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ  ?

Uzun paragrafı sorulardan ürküp sıkılmayınız. Çünkü bu sorular  kolay sorulardır ve cevap paragrafın içine sıkıştırılmıştır.

Sözcük –  anlam sorularında sözcük tek başına düşünülmemelidir. Sözcük cümlede anlam  kazandığı için cümle okunmalıdır.

Cümle – anlam sorularında comlenin  anlamı çerçevesi çok iyi belirlenip dışına çıkılmamalıdır.

Cümle çok iyi  anlaşıldıktan sonra şıklara geçilmelidir. Önce soru kökü okunmalı, sonra soruyla  ilgili bölüme geçilmelidir.

Paragraf sorularında "ana fikir" isteniyorsa  cevap genellikle ya paragrafın başında ya da sonundadır.

TARİH

NASIL ÇALIŞMALIYIZ  ?

Konuların ezberlenmesi yerine, olaylar arasında neden – sonuç  ilişkisi kurarak yorumlama ve düşünme yeteneği geliştirilmelidir.

Tarih  dersinde konuyu küçük parçalara bölerek öğrenmmek daha doğrudur

Ders  esnasında not tutulmalıdır.

Şu ifadelerle yada bunlara benzer ifadelerle  başlayan cümleler özellikle not edilmelidir :

Bundan dolayı…….özetle……  tekrar ediyorum….. gibi.

Konular dersten sonra ayrı gün içinde tetrar  edilmelidir.

Tarih dersinde tetrar, anlatılarak önemli noktalar  yazılarak yapılmalıdır.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?

Soruları yorumlarken olayların geçtiği dönemin koşullarını düşünün.

Soruları dikkatle okuyun, soru köküne dikkat edin ( olumlu – olumsuz ).

Olaylar arasında neden – sonuç ilişkisini görebilmeniz soruyu çözmenize  yardımcı olacaktır.

COĞRAFYA

NASIL  ÇALIŞMALIYIZ ?

Coğrafya dersi, bilgileri ezberlemekten çok coğrafi  olayları oluş biçimleri, dağılış ve sonuç ilişkileri içerisinde öğrenerek  çalışmalıdır.

Okuduğunuz bilgileri mümkünse bir şekil üzerine aktarın.  Bu durum öğrendiklerinizi kullanabilme yetinizi artıracak ve soruların çözümünde  kolaylık sağlayacaktır.

Bu dersi çalışırken, yapılması gereken bir başka yöntem ise harita kullanmaktır. Bu alışkanlık coğrafyanın temeli olan "nerede? sorusuna cevap bulmanızı sağlayacaktır.

Coğrafya dersi ile ilgili olarak  doğru değerlendirmeler yapabilmek için çalışırken ya da soruları çözerken sahip  olduğunuz tüm bilgilerinizi kulanın.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ  ?

Coğrafya soruları öğrencilerin okuduklarını anlayabilme ve bu  bilgiler ışığında grafikleri yorumlayabilme yeteneğini ölçer.

Grafik  sorularında (gece – gündüz, gölge boyları v.b. ) soru kökünde verilen noktaların  nerede yer aldığı belirlenmeli ve buna uygun olarak karar verilmelidir.

İklim bilgisi, nüfus , ekonomik coğrafya gibi konularla ilgili  grafiklerde ise, verilen değişkenler dikkatle incelenip bir sentez yapılmalı ve  doğru şık işaretlenmelidir.

FELSEFE

NASIL  ÇALIŞMALIYIZ ?

Felsefe soyut bir derstir. Felsefî disiplinleri ve o  düşünürlerin görüşlerini bilmek gerekir.

Felsefî terminolojiye hakim  olmak gerekir. Örneğin soru "Emprsist bir filozof olan….. " diye başlarsa  emprizmin ne olduğunu bilmemiz paragrafı doğru yorumlamamızda yardımcı olur.

Bu dersi çalışırken ezberden kaçınmak gerekir.

Anlama, kavrama  ve yorumlama becerilerinin geliştirilmesi için soru çözme üzerinde  yoğunlaşmalıdır.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?

Felsefe  soruları, cevabı içinde sorulardır.

Paragraf veya anlatımı çok iyi  okumamız ve anlamamız gerekir.

Soru kökünün iyi anlaşılması gerekir.  (…….anlaşılamaz, …..çıkarılamaz, ………. Ulaşılamaz, …….ulaşılabilir… gibi )

Doğru seçeneği ararken, verilen bilgilere göre yorum yapın, kendi duygu  ve düşüncelerinizi katmayın.

Hiç tanımadığınız düşünür, isim veya  kavramlarla karşılaştığınızda soruyu yanıtlayamayacağınızı düşünmeyin. Yanıtın  paragrafın içinde bulunduğunu unutmayın.

YABANCI  DİL

NASIL ÇALIŞMALIYIZ ?

Yabancı dilde iki çeşit  soru tipi olduğu görülmektedir. Bunlardan birincisi dilbilgsi ve kelime bilgisi  sorularıdır. Bu soruları yanıtlayabilmek için dilbilgisi kuralları ile bol  miktarda kelimenin bilinmesi gerekir. İkinci tipteki sorular ise anlama ve  anladığını yorumlamaya yönelik sorulardır. Bu soruları yanıtlayabilmek için de  bol miktarda kitap okumak gerekmektedir.

Çalıştığınız konuda  bilmediğiniz tüm sözcük ve deyimlerin anlamlarını, o konuya ayırdığınız zaman  dilimi içinde öğrenin. Biriktirmeyin. Öğrendiklerinizi kullanın, etkin olsun.

Çok okuyun, okumak için sizin seviyenize uygun kitaplar seçin .

Kelime ve gramer çalışmasını bütün bir yıla yayın.

Özellikle  sınava 3 ay kala bol miktarda test sorusuyla öğrendiklerinizi pekiştirin.

SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?

ÖNCE SORU KÖKÜNÜ  OKUYUN. Sorunun sizden ne istediğini dikkatlice okuyarak anlamaya çalışın.

Paragraf sorularını dikkatlice okuyunuz ve unutmayınız ki bu tip  sorularda cevap paragrafın içindedir.

Sözcük – anlamı sorularını  yanıtlarken sözcüğün cümle içindeki anlamını göz önünde bulundurunuz.

Şıklara geçmeden önce cümleyi çok iyi anladığınızdan emin olun.

Cümle – anlam sorularında cümlenin anlamını kavramaya çalışınız. Kendi  yorumunuza göre değil cümlenin verdiği anlama göre soruyu  yanıtlayınız.

SINAV İÇİN ÖNERİLER

Her şeyden önce  unutmayınız ki deneme sınavları hatalarınızı görüp düzeltmeniz, konu eksiğiniz  varsa bunu görebilmeniz ve tamamlamanız için yapılmaktadır.

Sınavda iniş  çıkışları değil puanınızı hedef alın. Her sınavda bir önceki sınavdan daha  yüksek puanı hedefleyin.

Sınava en iyi yapabildiğiniz testten başlayın.  Eğer birden fazla testten iyi iseniz her sınavda farklı testlerden başlayarak  hangi sıralamada daha iyi bir sınav çıkardığınızı görün.

Her testte  sorulara ne kadar sürede cevap verdiğinizi sınavdan sonra not edin.

Sınavda "alan" dersiniz olmasa bile her testte "kolay" ve "çok kolay"  kategorisinde hazırlanmış soru olduğunu anımsayarak her teste ve her soruya  bakın.

Sınavdan sonra değerlendirme yapın. Hangi soruları, niçin yanlış  yaptınız: boş bıraktığınız sorular zamanlamadan mı kaynaklandı; yoksa bilgi  yetersizliğinden mi? Hatalarınızı belirleyin ve bir sonraki sınavda aynı  hataları yapmamaya özen gösterin.

Soru çözüm kitapçığından yanlış yapıp  ya da boş bıraktığınız tüm soruların çözüm şeklini öğrenin. Sınavda aldığınız  puan ne olursa olsun asla çalışmayı bırakmayın, çalışma temponuzu  düşürmeyin.